sobota 4. května 2013

Dvě deštivé míle s křečovitým úsměvem

Číslování
Tak jsme zas jednou s dětmi vyrazili na 2 míle s úsměvem do Stromovky. Cílem bylo hlavně dopřát trochu pohybu dětem. Ty se samozřejmě mohutně bránily, ale odpor byl zlomen sérií drobných úplatků, ve kterých hrál svou roli i cílový lívanec.
Co se mně týče, bylo jasné, že na tom nejsem s formou tak dobře jako vloni, kdy jsem byl se svou rychlostí 4:16 spokojený. Šlo o to zjistit, o kolik budu letos pomalejší.
Při registraci a čekání na start bylo příjemně chladno a zataženo. To se změnilo přesně ve chvíli, kdy jsme se spolu s ostatními začali řadit do startovního koridoru - začalo pršet. Naštěstí šlo o příjemný májový deštík bez větru a zimy, takže to vlastně bylo docela příjemné.
Na startu se sešla opravdu spousta lidí, mám pocit že vloni jich byla sotva polovina. Jak jsem tak postával a koukal po okolních známých tvářích, zapomněl jsem, že vlastně chci tento běh pojmout tempově.

Už očíslovaní
Děti už se odměnily lívancem
Na to je totiž třeba myslet. Když to neuděláte, dopadnete jako já. Minimálně 500 metrů mi trvalo prokousat se davy kočárků, dětí, psíků a velmi rekreačních běžců, než jsem se mohl pořádně rozběhnout. Příště se musím vecpat někam do předních řad.
Ale ani po předběhnutí nejpomalejších to za moc nestálo, cítil jsem, že nejsem schopen vyvinout a hlavně udržet rychlost, se kterou bych mohl být spokojený. Jasně se projevilo, že když už jsem byl někdy letos chvilku zdravý, dával jsem si spíš běhy na pohodu než tréninky. Teď bylo tělo značně překvapené, že po něm chci rychlost a docela protestovalo.
Angelika finišující








Už při náběhu na druhou míli jsem cítil, že mám dost a povinný úsměv trochu tuhnul. Neběželo se dobře, nebyl jsem schopný tempo udržet. Chvílemi jsem si musel trochu povolovat a po chvilce opět přidávat. Inu, když forma není, tak není. V cíli už jsem měl ve tváři lecos, jen ne úsměv.
Výsledná rychlost 4:29 fakt není nic moc. Ale s tím se předem počítalo. Nezbývá něž doufat, že mi zdraví konečně umožní potrénovat a dostat se zpět do tempa.




DETAILY BĚHU